maanantai 7. maaliskuuta 2016

Frankin karvakamut: Lukukoira Börje


Frank on toimistokoira, joka viihdyttää meitä Espoon Lastenliiton toimistolla. Tästä vilkkaasta karvakorvasta on ihan parasta osallistua kaikkeen mitä ihmisetkin puuhaavat. Olipa toiminta sitten taidetta, liikuntaa tai vaikkapa makkaranpaistoa nuotiolla, tekeminen maistuu aina yhtä hyvälle! Tästä syystä Espoon Lastenliitto järjestää myös toimintaa, joissa pääosassa ovat kaikenkarvaiset ystävämme.

Koska Frankilla on paljon upeita ja tutustumisen arvoisia koirakavereita ympäri Suomen, haluamme esitellä heitä koirakamut-haastattelusarjassa. Julkaisemme kuukausittain näiden kavereiden haastatteluita ja ensimmäisenä kamuna esitellään supersymppis espoolainen Börje, joka työskentelee kirjastossa lukukoirana.


 

Kuka olet: 
- minä olen Honeycoat's Beverly Hills Beau syntynyt 2010 Hollywoodissa ja muuttanut tänne Suomeen 2011 ystävänpäivänä.Minut tunnetaan nimellä lukukoira Börje.  Olen  maltankoira ja otin itselleni nimen Börje. Se tarkoittaa "ritaria joka auttaa". Olen lukemisen tukemisen ammattilainen ja sertifioitu ja koulutettu Reading Education Assistance Dog eli Readi. Suomen eka sellainen.
Lempipuuhaasi:
- nautin ihmisen ääneen lukemisesta, jäniksen papanoiden syömisestä, masurapsutuksista. Nautin uimisesta koirien uimarannalla ja meidän saaressa  ja vesikupissa istumisesta pidän myös  tosi paljon :)
Inhokkijuttu: 
- inhoan kurakelejä ja kurahaalaria. Enkä enää pidä isoista tummista koirista, koska viime kesänä yksi luuli mua pupuksi ja yritti tappaa mut kun mä tulin pois koirapuistosta.
Paras temppu (jonka osaat): 
- mä osaan kannustaa ääneen lukijaa. Mä osaan lohduttaa!
Lempiruoka: 
- kana ja riisi, Yrjölän puuro ja kala
Lempparilelu: 
- mä leikin millä vaan, mutta mun mamin neulomuksia on kiva purkaa sitä mukaa kun se yrittää saada niitä valmiiksi. Pallot on myös kivoja ja sitten faijan villasukat. 
Isona haluaisin olla: 
- lukukoirien opettaja, sellanen senior consultant you know, kuten in The States ollaan.
Terveisiä lukijoille:
- Rakastan sinua! Saa rapsuttaa! 

Kiitos paljon vastauksista Börje, olet ihana! Börjen elämään voit tutustua tarkemmin Börjen omassa blogissa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti